Blog

Trendovi u rezervaciji smještaja | Što gosti traže?

Trendovi u rezerviranju smještaja prema rezultatima Adriatic.hr-a.

Potrošili ste novac na uređenje smještaja no nije došlo do povećanja rezervacija i povrata uloženih sredstava? Dobra lokacija, lijepo uređen smještaj ili udaljenost od plaže neki su od važnih faktora kod gostiju kada odabiru smještaju, no ponekad i ne moraju biti presudni.

Kako predvidjeti što to motivira gosta u odabiru smještaja? Radi li se o preporuci prethodnih gostiju, lokaciji u kojoj se nalazi smještaj ili je rezultat pažljive analize svih elemenata, od iskustava prethodnih gostiju do lokacije i cijene? Na temelju istraživanja koje je proveo Adriatic.hr doneseni su zaključci o tome koja vrsta smještaja najviše privlači goste s obzirom na lokacije, povoljnost pa i na vrstu smještaja. Također ovim istraživanjem se nastoje utvrditi koji trendovi utječu na rezervaciju smještaja.

Napomena:

Statistički rezultati izdvojeni u ovom članku dobiveni su na temelju istraživanja podataka pomoću sofisticiranih programa i rezervacija putem Adriatic.hr-a u sezoni 2019.

Rezervacije s obzirom na vrstu smještaja

Apartmani i obiteljske kuće još uvijek su najpoželjnija vrsta smještaja za goste.

U istraživanju nastojali smo utvrditi koju su vrstu smještaja gosti najviše rezervirali s obzirom na destinacije na Jadranu. Prema prikupljenim podacima može se vidjeti da je smještaj u apartmanima najviše zastupljen na području Splita, Trogira, Šibenika te u Istri u Labinu i Poreču. Ova informacija i ne iznenađuje s obzirom da se radi o gradskim sredinama gdje su apartmani, zapravo najčešći oblik smještajnog kapaciteta. Gosti koji preferiraju kuće najviše odlaze u manja i mirnija mjesta u odnosu na veće turističke sredine. Tako su mjesta s najviše rezerviranih kuća otoci Pašman, Cres, općina Vir te regija središnje Istre. Zanimljivo je da je ostvaren i zamjetan broj rezervacija objekata s bazenom i to na otocima Čiovu, Rabu, te mjestima Rogoznici, Puli i Medulinu, što svakako upućuje na podizanje kvalitete te diverzifikaciju ponude s ciljem izdvajanja od konkurencije

Tko najčešće rezervira smještaj s bazenom?

Poljaci predvode listu gostiju koji najviše traže smještaj s bazenom.

U priloženom grafičkom prikazu plavi stupac označava ukupan broj rezervacija kuća. Crvenom točkom označen je broj rezervacija objekata s bazenom. Promatrajući goste iz država koji putem Adriatic.hr-a rezerviraju kuće za smještaj možemo vidjeti kako broj rezerviranih kuća s bazenom premašuje broj kuća bez bazena. Ovo je trend u rezervaciji smještaja koji potvrđuje interes gostiju za dodatnim sadržajima. No, zanimljivo je primijetiti kako u ovom trendu predvode Poljaci, Mađari i Talijani, nacije koje većini iznajmljivača ne bi prve „pale na pamet”.

Gosti iz Poljske i Njemačke su najviše tražili apartmane koji u ponudi imaju i bazen.

Gosti iz Poljske zauzimaju vrh ljestvice i kada je riječ o apartmanima koji u ponudi imaju bazen. Postotak rezerviranih apartmana s bazenom je iznad 14% dok postotak rezerviranih apartmana bez bazena iznosi manje oko 13,8%. Uz goste iz Poljske apartmane s bazenima najviše preferiraju gosti iz Njemačke i Austrije.

Koji se objekti i kada najviše rezerviraju?

Kuće su objekti s najvećom potražnjom i rezervacijama izvan sezone, što je novi trend u rezervaciji smještaja.

Najviše rezervacija ostvaruje se u razdoblju od lipnja do kolovoza što je rezultat još uvijek prisutnog trenda last minute bookinga i visoke sezonalnosti hrvatskog turizma. Svakako, u tom razdoblju gosti imaju i brojne prilike za ostvarenje određenih pogodnosti i ušteda putem „last minute” ponuda. Ako govorimo o tipu jedinica za koje se gosti odlučuju u tom periodu to su standardno, apartmani te manji studio apartmani i sobe. No, zanimljiv je podatak da apartmani nisu na vrhu liste smještaja koji se najviše rezerviraju izvan sezone.

Kuće, pogotovo one dobro opremljene s dodatnim sadržajima primamljiv su i atraktivan smještajni kapacitet za boravak, što potvrđuju i naši ostvareni rezultati.

Najčešće rezervirani objekti izvan sezone su kuće. Rani booking je atraktivan period za rezervaciju smještaja jer nakon potvrde rezervacija ostaje više vremena za planiranje ljetnog godišnjeg odmora. Kao što se vidi u priloženom grafu rezervacija kuća prevladava od siječnja pa sve do travnja, te između rujna i prosinca. Ako gledamo broj rezervacija kuća izvan sezone, zanimljivo je da je najveći postotak ostvaren u siječnju (oko 13%), što je opet veći postotak u odnosu na kolovoz (10,5%). Privatni smještaj u Hrvatskoj čini gotovo polovicu (48% – izvor: Ministarstvo turizma Republike Hrvatske) ukupnih smještajnih kapaciteta, od čega najveći broj otpada na apartmane, te je kao takav vrlo prepoznatljiv domaćim i stranim gostima. Kuće, pogotovo one dobro opremljene s dodatnim sadržajima primamljiv su smještajni kapacitet za boravak, što potvrđuju i naši ostvareni rezultati.

Omjeri noćenja gostiju i cijena po mjestima

Niska cijena je jedan od najvažnijih faktora koji utječu na trendove u rezervaciji smještaja.

Kao što je poznato cijena je uz lokaciju i kvalitetu jedan od najbitnijih faktora koji gosti razmatraju prije rezervacije smještaja. Kako bi saznali povlači li niža cijena smještaja za sobom i veći broj rezervacija analizirali smo rezervacije koje su u prvom kvartalu ostvarene po različitim mjestima.

Plavi stupac na grafičkom prikazu označava prosječnu cijenu smještaja u određenom mjestu dok crvena točka ukazuje na broj rezervacija. Iz dobivenih podataka može se potvrditi da niža cijena dovodi i do većeg broja rezervacija u određenom mjestu. Ako gledamo najpovoljniji omjer između cijene smještaja i broja gostiju vidimo kako su Pelješac, Zadar, Krk, Crikvenica i Trogir među poželjnijim destinacijama. S druge strane Hvar, Korčula, Čiovo, Brač, Lošinj i Vis među destinacijama koje nemaju povoljan omjer. Naravno ove destinacije su ovdje navedene jer je u obzir uzeta samo cijena, kad bi se uključili i ostali parametri rezultati bi sigurno bili drugačiji.

Kada govorimo o prosječnoj potrošnji gostiju na rezervacije s obzirom na zemlju iz kojih dolaze došli smo do zanimljivih podataka koji se mogu vidjeti na sljedećoj slici.

Prosječna cijena rezervacije apartmana i kuća s obzirom na zemlju iz koje gosti dolaze.

Zaključak

Ne postoje jasno definirana pravila po kojima će gosti rezervirati određenu vrstu smještaja i koja bi olakšala iznajmljivačima posao u smislu uvođenja promjena koje će garantirati veći broj rezervacija. Kada govorimo o gostima, faktori koji će uvijek utjecati na donošenje odluka o rezervaciji nekog smještaja su cijene, lokacija i kvaliteta smještaja. Svakako, na proces odlučivanja utječu i trendovi no oni su često podložni promjenama. Koje korake poduzeti ako ste iznajmljivač? Osim ulaganja u vlastiti smještaj s ciljem proširivanja ponude, treba obratiti i pozornost na oglašavanje putem pravih kanala. Vaš smještaj treba biti prisutan na što većem broju kanala kako bi bio čim dostupniji različitim profilima gostiju. Kako to postići?

Odabirom partnera koji će izlistati vaš smještaj na više od jednog kanala kao što je slučaj kod Adriatic.hr-a. Jednom kad postanete Adriatic.hr partner vaš objekt će biti prisutan na više od 500 partnerskih portala među kojima su i Airbnb, Booking.com, Trivago, HomeAway i drugi. Kako bi omogućili veću popunjenost u sezoni i izvan nje, Adriatic.hr nudi podršku za Vaše goste na više od 10 svjetskih jezika što omogućuje brzu i jednostavnu komunikaciju s gostima.

Tagovi

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)