dobrodošli
Blog, Ideje i savjeti

Lijepom gestom do bolje recenzije

Nekoliko praktičniih savjeta oko dočeka gostiju kako bi postigli što više ocjene i bolje recenzije

Ljubazan domaćin – bolja recenzija

Ne kaže se uzalud da lijepa riječ sva vrata otvara. U 21. stoljeću – modernom dobu digitalnih tehnologija komunikacija i razmjena iskustava i komentara je uvelike olakšana i ubrzana. Gosti danas uz pomoć dva klika jako brzo i jednostavno mogu doći do potrebnih informacija, a onda je prijeko potrebna i dobra recenzija koje će vas izdvojiti iz mnoštva ponuđenih rezultata pretraživanja. U suvremenom, užurbanom i ponekad hladnom svijetu upravo baš taj dodatni osmijeh, lijepa riječ, ljubazan komentar ili korisna informacija podigne ocjenu vašeg smještaja. Danas nije važno imati samo uredan, kvalitetan i čist smještaj, već je od velikog značaja imati i ono nešto, onaj „it” faktor koji doprinosi cjelokupnom dojmu. S nekoliko sitnica kojima ćete obogatiti apartman lako možete gostu izmamiti osmjeh na lice, a ne trebate puno potrošiti. Tome pridodajte ljubaznost i već imate jako dobar početak. Ljubaznim riječima ste popločali put do dobre recenzije, a najbolja vijest je da vas riječi ne koštaju ništa, potpuno su besplatne.

dobrodošlica gostima

Razmjena iskustva

Turisti danas ne prepričavaju dojmove samo na kavi s prijateljima već kompletno iskustvo postavljaju na internet, upload-aju videa i share-aju osvrte, vodiče, blogove i vlogove. Zašto to ne upotrijebiti u svoju korist? Ako ostavite dobar dojam na goste oni će poželjeti podijeliti vaše podatke, slike, naziv vašeg apartmana i druge informacije o vama i vašem smještaju sa svojim prijateljima i možda ih postaviti na internet u sklopu svojeg osvrta. Vaše ime se tako, u roku nekoliko minuta, može pojaviti na drugom kraju svijeta, a vi birate u kojem će to biti kontekstu. Treba razmišljati dugoročno i potruditi se ostaviti dobar dojam tako da gosti požele doći opet i sljedeće godine upravo kod vas bez potrebe za surfanjem tražeći nove domaćine. Vaš cilj je sigurno što bolja posjećenost, dobre recenzije, zadovoljstvo gosta, a samim time i zadovoljstvo iznajmljivača. U tekstu vam donosimo nekoliko korisnih savjeta i trikova kako postići što bolje recenzije.

Sitnice koje bogatstvo znače

gift box
– Prije dolaska

Za goste se ne treba brinuti samo kada dođu u vaš smještaj već i prije. Razmislite, što bi vi htjeli da ste na njihovom mjestu. Što vam je nužno za boravak, što apartman treba sadržavati, kako bi se voljeli u njemu osjećati, što bi vas ugodno razveselilo, a što neugodno iznenadilo? Razmišljajte unaprijed. Prozračite apartmane prije dolaska gostiju, poprskajte malo osvježivačem zraka, upalite klimu da se apartman rashladi ili upalite grijanje, već ovisno o tome kada gosti stižu, u koje godišnje doba, i čime. Ako su proveli 5 sati u zagušljivom autobusu ili su se vozili autom sigurno žele osjetiti svježinu, prozračnost i ugodnu temperaturu. Ako pak iz klimatiziranog auta ulaze usred ljeta u pregrijani apartman odmah će imati dojam da se tu neće rashladiti dovoljno.

klimatizirani prostor za osvježenje od puta
– Doček

Pođite od sebe – zamislite da idete na godišnji odmor nakon mukotrpnog rada, stresa i gušenja u svakodnevnim problemima. Dugo ste putovali, presjedali te napokon došli na destinaciju. Sve što želite je što prije se smjestiti i udahnuti punim plućima zrak nove avanture. Na vratima vas dočekuje nezadovoljni, mrgodni domaćin koji promrmlja nešto kroz zube, „tutne” vam ključeve u ruke i nikako se ne možete oteti dojmu da vas se želi riješiti što prije. Ne baš lijepi početak dugo očekivanog odmora, zar ne?

Zamislite sada obrnuto – dolazite na vrata apartmana, a tamo vas dočeka vedra i vesela osoba, pruža vam ruku dobrodošlice. U nekoliko kratkih rečenica vam daje sve nužne upute za snalaženje po objektu i mjestu te najvažnije informacije za što komotniji i ljepši boravak.

Vašem ugodnom iznenađenju tu nije kraj. Ulazite u apartman, a tu vas dočeka poklon za dobrodošlicu, samo za vas – kolačić, piće u frižideru ili sezonsko voće na stolu, a možda i originalni handmade proizvod. Za vaš budžet ne znači skoro ništa, ali za njihovo iskustvo znači sve.

Kada dočekujete goste vodite računa o tome da ste pristojno odjeveni, uredni i da je higijena na nivou, a osmjeh na licu.

paketi dobrodošlice
Dočekajte goste s poklonom ili paketom dobrodošlice
– Boravak

Jednako tako bi bilo lijepo da apartman opremite osnovnim potrepštinama za što ugodniji boravak. Kada gosti stignu u smještaj nakon cjelodnevnog putovanja možda se prvo požele osvježiti i otuširati. Nekoliko sapuna, gel za tuširanje, pasta za zube, wc papir i vlažne maramice, a možda i poneki dezodorans i sprej za kosu ostavljaju dašak luksuznog u nečem, u biti, osnovnom.

Potrudite se da u apartmanu imate sve osnovne sastojke koje bi jedan kuhinjski prostor trebao sadržavati počevši od kave, čaja i šećera do sitnica neophodnih za kuhanje jela kao što su ulje, sol, papar, začini te, naravno, pribor za jelo koji treba biti prvenstveno funkcionalan, a jednako tako i čist. Valja voditi računa i o sveukupnoj čistoći apartmana i dekoru. Održavanjem higijenskih uvjeta i lijepim dekorom možete „zaraditi” i lijepe recenzije.

uredite prostorije prije dolaska gostiju

Smještaj možete opremiti s nekoliko dodatnih pomagala koja inače nedostaju apartmanu, a gostima bi dobro došli: kišobran, ogrtač, ručnik za plažu i krema za sunce te neizostavna sredstva protiv komaraca. Ostavite im potrebne informativne brošure, vodič po mjestu, kataloge od dućana i šifru WI-FI mreže.

osigurajte gostima brošure

Ako se tijekom boravka dogodila neka neugodnost ili problem, začepljenost wc-a, slaba internet veza, televizor koji ne radi, ispričajte se gostima, čak i ako ga niste vi prouzročili, iskupite se nekom sitnicom – ispecite palačinke, napravite kolač, spremite im ručak. Gosti će se osjetiti bolje i vidjet će da mislite na njih i da su vam njihovi osjećaji i udobnost važni.

Budite dostupni u svako doba dana, osobno i putem mobitela, ali nemojte dosađivati. Promatrajte svoje goste. Kaže se sto ljudi – sto ćudi. Neki će tražiti vaše društvo, a neki ga izbjegavaju. Nekima treba dodatne pažnje i više informacija, a neki se vole sami snalaziti i biti ostavljeni na miru. Ljudi su različiti i to treba poštovati.

I za kraj…

Upitajte ih na posljetku kako im je bilo, jesu li zadovoljni, što im se najviše svidjelo, a završni touch i lijepi finish bi mogao biti poklončić u vidu suvenira – magnetić za frižider, privjesak za ključeve ili set razglednica. Gosti će primijetiti vašu pažnju i trud pa ćete zasigurno i vi biti nagrađeni, na ovaj ili onaj način. Tko se ne bi uz takav tretman i ophođenje osjećao kao kod kuće, fino i udobno te se poželio vratiti i sljedeće godine. Ocjena će sigurno ići gore, a pohvale i preporuke padati na sve strane.

zaželite gostima sretan put

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.