U 2025. godini turisti očekuju daleko više od samog ‘krova nad glavom’ ili u našem slučaju samo more – žele iskustvo koje spaja udobnost, autentičnost i osjećaj dobrodošlice. Prema Lunabase (2025) i RemoteLock (2025), sve veći broj putnika traži pametna rješenja poput digitalnih brava, automatizirane klimatizacije i bezkontaktnog check-ina , jer im to daje osjećaj kontrole i jednostavnosti od prvog trenutka dolaska. TouchStay (2025) ističe kako održivost postaje važan kriterij pri odabiru smještaja – gosti cijene energetski učinkovite uređaje, solarne panele i ekološke potrepštine.

Rental Scale-Up (2025) i STRHub (2025) naglašavaju rastuću potrebu za mirom, wellness sadržajima i “sporim” odmorom, gdje gosti biraju tišinu jednako često kao i plažu. Dizajn koji prenosi priču destinacije, korištenje lokalnih materijala i detalja – ono što Financial Times (2025) i Condé Nast Traveler (2025) opisuju kao “osjećaj da ste negdje, a ne bilo gdje” – sve je važniji u privlačenju putnika.
Konačno, The Australian (2025) i BedBooking (2025) navode da gosti sve češće traže dodatna iskustva poput kulinarskih radionica, degustacija ili vođenih tura, jer odmor žele pamtiti po doživljajima, a ne samo po smještaju.
Hrvatska u tome ima neprocjenjivu prednost. Naše more je jedno od najljepših na svijetu, obala i otoci odišu mirisima borova i soli, a gastronomija – od svježe ribe, maslinovog ulja, vina do domaćih delicija već je sama po sebi iskustvo koje gosti nose kući.
Uz to, gosti nas često opisuju kao srdačne i predane domaćine. To znači da sve ono što svjetski trendovi od nas traže – personalizirani doček, autentičnost, mir, kvalitetu i toplinu – mi zapravo već imamo u sebi. Ono što treba jest pretvoriti tu prirodnu gostoljubivost u doživljaj koji će gosti pamtiti cijeli život.
Gosti ne dolaze samo “uhvatiti” što više znamenitosti ili stalno biti u pokretu. Često žele provesti dan u apartmanu, odmoriti, uživati u miru i udobnosti koju su platili. Važno je da se osjećaju slobodno ostati, opustiti se i znati da njihov odmor ne mora biti utrka, nego vrijeme za sebe. Prema članku na Xplorie (2025), upravo takvi ‘znakovi pažnje ‘ — poput dobrodošlice uz lokalne grickalice, jasne upute, miran ambijent i udobnost — često prelaze očekivanja i pretvore goste u oduševljene promotore smještaja. Ovo nije priča o kritici, nego o prilici Znakovi pažnje i personalizirani pristup ne znače veliki trošak, ali znače razliku između gosta koji “samo odsjedne” i onoga koji se vraća, preporučuje vas i nosi kući priču o toplini i gostoprimstvu. U 2025. konkurencija u turizmu nije samo u lokaciji ili cijeni. Ona je u osjećaju koji gost ponese kući. Kad iznajmljivač razmišlja o iskustvu gosta jednako koliko i o vlastitoj zaradi – tada se stvara ona iskrena veza koja je temelj dugoročnog uspjeha.
Reference (APA)
- Lunabase. (2025, 28. siječnja). Vacation Rental Trends to Watch in 2025.
- RemoteLock. (2025, 23. srpnja). What Vacation Rental Guests Want in 2025.
- TouchStay. (2025). Top STR Industry Trends in 2025.
- Rental Scale-Up. (2025). Emerging 2025 Trends To Watch For.
- STRHub. (2025). Vacation Rental Industry Trends for 2025.
- Financial Times. (2025, srpanj). ‘Guests want to feel transported’: how to decorate your holiday rental.
- Condé Nast Traveler. (2025). The Best Airbnbs in Croatia From Traditional Farmhouses to Modern Villas.
- The Australian. (2025). How travellers are chasing one-of-a-kind experiences on holiday.
- BedBooking. (2025). How to Increase Income from Short-Term Rentals: Trends for 2025.
- Xplorie. (2025). 4 simple ways to improve vacation rental guest satisfaction in 2025. Preuzeto s https://xplorie.com/blog/4-simple-ways-to-improve-vacation-rental-guest-satisfaction-in-2025/
Adriatic.hr na Danima UHPA-e
Star Host nagrade najuspješnijim iznajmljivačima
Uspješna suradnja Adriatic.hr i Trivaga
Adriatic.hr + HGSS u projektu revitalizacije Dinare
Propisi za iznajmljivače – poslovanje u skladu sa zakonom
Često postavljena pitanja
Uspješna suradnja Adriatic.hr i Trivaga